نوشته شده توسط : رضا

در یک دهه اخیر به صورت قابل توجهی استقبال از خرید پوستر دیواری با رنگ های تیره افزایش یافته است. این مسئله ایست که مورد توجه کارشناسان در بخش های مختلف قرار گرفته است. برخی در حیطه علم روانشناسی به بررسی این موضوع پرداختند؛ برخی دیگر از دیدگاه مسائل هنری و برخی دیگر نیز از حیث صنایع دکوراسیون داخلی و میزان ماندگاری آن ها، چنین پترن هایی را مورد بررسی قرار دادند. ما نیز در ادامه این مقاله فروش پوستر دیواری با رنگ روشن و رنگ تیره را تشریح می کنیم.

از دیدگاه روانشناسی

علم روانشناسی بیشترین مانور ممکن را بر روی این موضوع داشته است. در اوایل بسیاری از روانشناسان مخالفت خود را با پترن های تیره و تاریک ابراز کردند اما بعدها بسیاری از آن ها دریافتند که استفاده از چنین طرح هایی در برخی از شرایط کاملا اصولی و منطبق با قواعد علم روانشناسی است.

در واقع روانشناسان استفاده محدود از این پترن ها را پذیرفتند. به عنوان مثال استفاده از پوستر دیواری تیره برای افرادی که به سختی به خواب می روند و یا در زمان استراحت بارها از خواب بیدار می شوند مناسب خواهد بود.

در مقابل می توان به سلیقه اشخاص اشاره کرد که در علم روانشناسی توجه ویژه ای به آن مبذول داشته اند. علم روانشناسی به افرادی که ساعات بسیار زیادی را در خارج از منزل سپری می کنند اجازه می دهد با توجه به سبک کلی فضا و سلیقه خود از چنین طرح هایی استفاده کنند اما به هیچ وجه استفاده از پترن های تیره رنگ را برای افرادی که ساعات بسیار زیادی در محل کار و یا منزل هستند مناسب نمی داند.

از دیدگاه هنر دکوراسیون داخلی

هنر دکوراسیون داخلی ایجاد تنوع و استفاده از پترن های متفاوت را کاملا مطلوب و رضایت بخش می داند. از آنجا که اغلب محصولات موجود در صنعت دکوراسیون داخلی دارای رنگ های روشن، مات، فانتزی و یا مجموعی از آن ها هستند قطعا استفاده از رنگ های تیره می تواند یک انتخاب کاملا متفاوت و متمایز باشد.

استفاده از رنگ تیره و بخصوص قهوه ای سوخته برای سبک هایی همچون کلاسیک کاملا عادی و قابل انتظار است اما به ندرت می توان از پترن های تیره رنگ برای سبک های جدیدتر استفاده نمود. به همین علت بهتر است برای خرید چنین محصولی به صورت سفارشی اقدام نمایید.

از دیدگاه صنعت دکوراسیون داخلی

صنعت و هنر دکوراسیون داخلی دو مقوله مجزا و مرتبط با یکدیگر هستند با این تفاوت که صنعت و صنایع مربوطه، به دوام، کیفیت و ماندگاری محصولات بیش از پترن ارائه شده و تناسب آن با هارمونی فضا توجه دارد. صنعت دکوراسیون داخلی بر این عقیده است که پترن هایی با رنگ تیره دوام محصولات را کاهش می دهد. در برخی از شرایط حتی بیان می شود که قیمت پوستر دیواری با رنگ تیره بیش از سایر رنگ هاست. در هر صورت ضروری است پیش از خرید یک محصول بدانید که دوام و ماندگاری پوستر دیواری با رنگ تیره تر کمتر از انواع رنگ های روشن خواهد بود و بهتر است آن را با متریال های گران قیمت خریداری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()